Yellow

Vierde single Talk About It van Yellow album

Camilla Blue heeft nog flink wat te schrijven om het kleurige vierluik af te kunnen sluiten

Fluitend de zomer in…met de vierde single Talk About It van het album Yellow, vrolijk uptempo nummer dat helemaal past bij dit moment, volgens Camilla. Zij zou zomaar gelijk hebben.

Yellow
Camilla Blue Talk About It

Camilla Blue, alter ego voor Joyce Deynen, zat de afgelopen maanden niet stil. Creatief als zij is werkte zij gewoon door aan haar nieuwe album. Vandaag ontving ik de perskit met daarin de clip van haar nieuwe single. Vol verwachting klik ik hem open en waan me door het sterke intro meteen in een spaghetti western. Het nummer klinkt zomers en luchtig maar heeft toch een, hoe kan het anders bij de veelzijdige en soms chaotische Joyce, “een licht bittere ondertoon”. Na afloop laat de melodie me niet meer los. Wat heeft ze toch een mooie stem en hoe prachtig wordt ze wederom begeleid door haar band.

Yellow

Yellow
Yellow

Na When I Get Home, Iced Up en Loose Sand is dit de vierde single van het komende album Yellow. Alvorens dit album in zijn geheel uit te brengen is ervoor gekozen om steeds een single en videoclip te  lanceren. Op vrijdag 3 juli is dat Talk About It. Ook deze single heeft net als de drie vorige een persoonlijke klank en betekenis. De begeleidende clip is heel passend bij de song en schetst een fraai beeld van een dansende Joyce in de duinen van Bergen aan Zee.

Nog twee te gaan
Yellow en voorganger Blue zijn de eerste twee albums van een serie van vier met elk een kleurenthema. Samen wordt het één ‘Gesamtkunstwerk’. Nog twee te gaan dus voor de veelzijdige Joyce die componeert, haar eigen teksten schrijft, fantastisch zingt, piano en gitaar speelt en in crisistijd ook nog eens tassen maakt en lang niet onverdienstelijk schildert.

Grote Prijs van Nederland

Yellow
Music Hub Brabant

Camilla Blue is één van de geselecteerde toptalenten van Music Hub Brabant en is doorgedrongen tot de halve finale van de Grote Prijs van Nederland, die vanwege de corona crisis is uitgesteld. In januari gaat ze weer live optreden met de band.

Foto’s: screenshots videoclip Talk About It part of Yellow album