Hang Youth

Hang Youth jaagt door complete oeuvre heen

Paaspop heeft Hang Youth in de harten gesloten en laat zich graag opjutten door deze Amsterdammers

Voor Hang Youth moet je weer bij de Jack Daniels Stage zijn. Bij deze doerakken uit Amsterdam vind je voornamelijk jonge mensen in het publiek, die lekker hun energie kwijt kunnen bij deze Nederlandstalige hardcore punkliedjes.

Hang Youth

Hang Youth
Hang Youth

Er is geen enkele band op Paaspop die zo veel nummers speelt als Hang Youth. Ze jagen bijna hun complete oeuvre er in een krap uur doorheen, maar dat kan dan ook, als de meeste nummers ver onder de minuut zijn. Het zorgt wel af en toe voor wat verwarring bij de aanwezigen, want voordat je net goed en wel iedereen om je heen weggeduwd heb in de moshpit, is het al weer klaar.

Zanger Abel houdt wel van een praatje met het publiek en weet ze dan ook wel goed op te jutten. Of het nu gaat om maatschappij kritische issues, met nummers over de Belastingdienst of De Overheid Naait Sekswerkers, dan wel schijtlollige onderwerpen, “Hoezo heb ik een rijbewijs nodig, meneer agent? Je ziet toch godverdomme dat ik kan rije?! Ik kom hier toch aanrije?! Zo kondigt ie het nummer aan dat Hoezo Rijbewijs? Je Ziet Toch Dat Ik Kan Rije heet. Paaspop heeft Hang Youth in ieder geval in de harten gesloten en deze punkers zullen in rap tempo, net als de nummers, een grote schare fans erbij krijgen, dat kan niet anders.

Hang Youth is een Nederlandse punkrockband die in 2015 werd opgericht in Amsterdam. De band vestigde zich in de muziekscene door in dat jaar binnen een maand vier albums uit te brengen. De eerste albums kenmerken zich door titels in kapitalen en nummers die korter dan een minuut duren. Met uitgesproken punchlines legt Hang Youth hun sociale onvrede vast.

Tijdens corona flirt Hang Youth voor het eerst met andere genres. Zo brengen ze een ironische reggae-plaat uit genaamd CULTURAL APPROPRIATION, en verscheen er een politieke country ballad.
(bron: Wikipedia)