met melancholieke songs over vriendschap, liefde, eenzaamheid, twijfel en hoop

Liseth Horsten artieste pur sang

Akoestische verrassing met melancholieke songs over vriendschap, liefde, eenzaamheid, twijfel en hoop

Carrière in een notendop
Liseth begon eind jaren negentig met het schrijven van liedjes op haar akoestische gitaar. Er volgden daarna onder andere een aantal omzwervingen in diverse muzikale projecten. Na haar studie aan de Rockacademie in Tilburg bouwde ze haar beroepspraktijk als muziekdocent en uitvoerend muzikant op. Daardoor bleef haar eigen repertoire echter min of meer op de plank liggen. Dat voelde niet goed. Het verlangen om daarmee weer aan de slag te gaan groeide.

Amerika
In 2014 kreeg zij de mogelijkheid een handvol van haar nieuwe liedjes in Californië op te nemen met zanger/gitarist Michael Roe en bassist Mark Harmon, twee van haar eigen helden. Resultaat hiervan was de ep Kites and Traffic Lights, een sfeervolle schijf met melancholieke songs over vriendschap, liefde, eenzaamheid, twijfel en hoop die in juni 2015 officieel werd uitgebracht.

Liseth Horsten artieste pur sang
Liseth Horsten

Gouden formatie
Terug in Nederland begon Liseth haar repertoire live uit te voeren met haar nieuwe band Liseth & The Lost and Found, met gitarist/zanger Eric van Dijsseldonk en bassist Lucas Beukers. Twee uit het oog verloren maar weer tegengekomen muzikanten. Het bleek een gouden formatie. Zowel in trio- als duo verband en ook solistisch staat Liseth haar ‘vrouwtje’. In Muziekcafé Het Warm Onthaal gaf zij een soloconcert. Met haar zuivere, warme en wat doorleefde stem en uitstekend gitaarwerk waaronder een prachtig tokkelnummer speelde ze bijzonder mooie eigen composities en gewaagde covers van onder meer Gram Parsons, Steven Stills, Bonnie Raitt en Neil Young.

Mijn indruk
De manier waarop Liseth zich inleeft in haar composities, tijdens een optreden als het ware ìn haar nummers kruipt en die op een unieke manier weet vorm te geven heeft op mij diepe indruk gemaakt. Het getuigt van bijzondere klasse en het is voor mij dan ook een raadsel dat deze artieste geen grotere bekendheid geniet.
Want dat verdient ze. Echt.

Agenda
2017